Saturday, 9 May 2015

~ketenangan~

Allaurabbi...
kadang-kadang rase alone sangat..
tapi sebenarnya tak..
sebab aku yakin KAU selalu mendengar rintihanku..
mendengar kata hatiku..

bila aku dah mula rase down..
mula aku ingat mak..
aku ingat ayah..
rindu mereka...
aku rase nak ceritakan semua apa yang aku rase sekarang ni..

ma..
abah...
maafkan orang..kalo orang tak buat ma ngan abah gembira..

tapi..
orang janji..
orang akan buat ma ngan abah gembira suatu hari nanti..
walau bukan hari ni..


YA ALLAH..
lemah rase diri ini..
sesak rase dada ini..
aku tak mampu lagi menahan air mata ni..


YA ALLAH..
maaf..
bukan kerna aku tak mampu untuk hadapi ujian MU ini..
tapi ingin meminta sedikit kekuatan dari MU untuk aku teruskan perjalanan hidupku..
aku tahu..ini semua ujianMU untuk aku..

tabahkan hati ini YA ALLAH..
kuatkan semangat hambaMU ini YA ALLAH..

*mata masuk habuk dah. :'( 

ok. enough.. stop here.. wasalam. 

 



~Cik kEChik~

Friday, 23 May 2014

Yang indah itu milik DIA

terbitnya sinar itu disebelah timur
terbenamnya fajar itu disebelah barat
sungguh indah
cantik.
semua itu milik DIA
DIA yang mencipta.


dan..kita manusia..
hanya sebagai khalifah NYA..
hambaNYA..
diuji..dan terus diuji..
dan
diuji itu tandanya DIA sayang..

IN-SHA-ALLAH
~all is well, you will never walk alone~




~Cik kEChik~

Thursday, 22 May 2014

hey, rindu lah!!

mr f..
lamenye pegi outstation..
cepatlah balik..
rindu nih..


mr f... sori kitew kidnap gambar ni kt fb awk..
nsib awk tak tahu sy selalu stalker fb awk..hoho..=P
k, bye! 


~Cik kEChik~

Saturday, 22 February 2014

jenjalan wif my BFF (AzYrA nAMaNYe)

setelah sebulan tak jumpe..
we meet again..
just bercerita..berkongsi kesedihan dan kegembiraan
kami saling memahami..
masalah aku..masalah dia..
masalah dia ..masalah aku jugak..



kami jalan-jalan..
sambil bercerita kesedihan masing-masing
yelah..soal hati dan perasaan..
jika aku buntu..
dia yang membantu..


kesedihan kami dilupakan seketika..



saya yg pendek!!







let me go...







thanks sis,,@azyra ..give me support..
yes..we must be strong!!
cause we are superwomen rite?? 







~Cik kEChik~

Sunday, 16 February 2014

semester 2 (tahun kedua)

meski perjalanan itu masih jauh
namun,,semangat itu tidak luntur
meskipun aku jatuh tersungkur..
namun, aku masih mencari kekuatanku untuk bangkit semula..

walaupun aku tak sehebat mereka..
tapi, aku yakin...
rezki itu ada..jika kita usaha..

jatuh..dan jatuh lagi..
bangkit..dan terus mencuba untuk bangkit
di uji..dan terus diuji..
namun ku kuatkan hati
untuk tabahkan diri...








~Cik kEChik~

Thursday, 5 September 2013

new sem,,new hope !!



assalamualaikum.lame pulak tak update blog asenye..berdebu dah entry ni,,hahaha..ntahpapentahhh.hehe..cuti sem dah habis..dua bulan lbih..sekejap pulak rese..sem ni dah masuk semester ketiga..baru nak jadi senior..


lepak la kat pantai dulu...<3











dah masuk sem baru ni..maka datang lah semangat baru..semangat ke?? hahaha..poyo je..semangat la sangat kann!! tp,, betol,,setelah apa yang berlaku..yang terjadi..ada hikmahnya..itu sume dugaan driNYA..kita sentiasa akan diuji..dan terus diuji..agar kita terus menjadi hamba yang tabah dan tidak leka dan alpa...kita manusia ibarat sebagai pelakon yg berada di atas pentas..menjalani kehidupan yang telah diatur cantik olehNYA...sedih,,gembira,,,suka ..duka..itu adalah perasaan yg dikurniakan olehNYA kepada kita..



sooo...semangat lahh ckit!! azam baru la,,nak bnyak pon takpe kann!!






















yeahhh!! yakin bolehh!! aja- aja fighting !!


~cik kechik ~


~Cik kEChik~